Z ostatniej chwili

Ponad 1,6 tys. wideokonsultacji w województwie śląskim

2020-12-07 15:28:55 informacje
img

Blisko 10 tysięcy osób skorzystało z rozmowy wideo z ekspertami ZUS w całym kraju. 

ZUS wprowadził wideorozmowy z klientami nieco ponad miesiąc temu. Usługa od początku uruchomienia cieszy się zainteresowaniem. Dotychczas w woj. śląskim poprzez zdalną konsultację swoją sprawę załatwiło ponad 1,6 tys. osób. W naszym regionie e-wizyty wprowadzono w dwóch terminach, tj. 26 października i 29 października. Od 4 listopada jest dostępna we wszystkich placówkach w kraju.  -  Za pośrednictwem internetu klienci ZUS mogą załatwiać swoje sprawy bez wychodzenia z domu, wygodnie i bezpiecznie dla siebie. Takie e-rozmowy trwają około 20 minut. Mogą dotyczyć praktycznie wszystkich spraw związanych z ZUS. Dotychczas najwięcej rozmów przeprowadzono z zakresu emerytur i rent, a następnie zasiłków. Sporo osób łączyło się online z ZUS, by założyć lub potwierdzić profil na Platformie Usług Elektronicznych - mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

 

Rozmowy online w oddziałach w woj. śląskich, które zostały zrealizowane do 27 listopada:

Oddział (i termin, od kiedy można umawiać rozmowy - liczba zrealizowanych wizyt

Bielsko-Biała (29.10) - 233

Chorzów (26.10) - 317

Częstochowa (29.10) - 190

Rybnik (26.10) - 355

Sosnowiec (26.10) - 244

Zabrze (26.10) - 299

 

Jak umówić e-wizytę

Umawianie wideorozmowy jest bardzo proste, wystarczy wejść na stronę internetową ZUS i odszukać zakładkę e-wizyta. Aby połączyć się z ekspertem, wystarczy mieć smartfon, tablet czy komputer, który dodatkowo wyposażony jest w kamerkę i mikrofon oraz możliwość podłączenia do internetu. Rozmowę umawiamy w dogodnym dla siebie dniu i godzinie. Podczas rezerwacji podajemy swoje  dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, kod pocztowy miejsca zamieszkania. Należy wybrać również obszar merytoryczny e-wizyty, czyli: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracujący, założenie profilu PUE.

 

Rozmowy, które się nie odbyły

Niestety, wciąż są rozmowy, których nie udaje się zrealizować. Czasem wynika to z problemów technicznych, jak chociażby słabe łącze internetowe, które ma klient, brak zasięgu czy stare przeglądarki stron www. - Klienci też nie do końca mają świadomość, że to oni muszą zainicjować wideorozmowę z pracownikiem ZUS, a nie odwrotnie. To klient musi otworzyć link przesłany w mailu do e-wizyty. Tylko wtedy konsultant ma możliwość dołączyć do rozmowy - tłumaczy rzeczniczka.

 

Nie możesz skorzystać - odwołaj

Jeśli ktoś nie może skorzystać w umówionym przez siebie terminie z e-wizyty, warto ją wcześniej odwołać. Dzięki temu na rozmowę będzie się mogła umówić inna osoba, która potrzebuje informacji czy porady eksperta ZUS. Jeśli wizyta nie zostanie odwołana, termin będzie cały czas zarezerwowany, chociaż nikt nie skorzysta e-wizyty. Informacja, jak zrezygnować z wizyty, jest w wiadomości emailowej potwierdzającej rejestrację. Na ponad 16 tys. umówionych rozmów prawie 10 tys. odbyło się, 4 tys. klientów nie podjęło jednak takiej rozmowy i nie anulowało jej, tym samym blokując termin dla innych chętnych.

Page generated in 0.0191 seconds.